[GKK OKUMA ETKİNLİĞİ 1.GÜN] Bir Başka Faust | Kitap Yorumu


Kitabın Adı : Bir Başka Faust
Orjinal Adı : An another faust
Yazarlar : Daniel ve Dina Nayeri
Yayınevi : Delidolu yayınevi
Türü: Fantastik

Klasik bir edebiyat eserinden çağdaş bir başyapıt yaratmak...
Daniel ve Dina Nayeri kardeşlerin, yayımlandığı her ülkede büyük yankı uyandıran "Bir Başka" serisi, dünya edebiyatına mal olmuş klasik eserlerin modern çağa uyarlanarak yeniden yorumlanmasından doğan sıra dışı bir edebiyat projesi. Bu projenin ilk meyvesi ise Goethe'nin ölümsüz eseri Faust'tan esinlenerek kaleme alınmış Bir Başka Faust...
Bir Başka Faust, şeytanla bahse giren insanoğlunun zaaflarını, hırslarını, sırlarını ve sınırlarını gözler önüne seren esrarengiz bir kurguyla buluşturuyor okurlarını.

"Yetenekli" çocukların hayatlarını cehenneme çeviren Marlowe Okulu'na hoş geldiniz! Aynı gece, dört ayrı şehirde, dört çocuk ortadan kaybolur. Aradan yıllar geçse de onları ne gören olur ne de onlardan bir haber alan... Ta ki bu seçilmiş çocuklar genç, tuhaf ve bir o kadar güzel bir kadın olan Madam Vileroy ile birlikte New York'taki özel bir partide ortaya çıkana kadar. Madam Vileroy'un "Faust"lar olarak adlandırdığı bu gençlerin insanüstü yetenekleri ve gizemli yaşam öyküleri, yeni kaydoldukları Marlowe Okulu'na, onlardan önce ulaşmayı başarmıştır.
İnsanların ruhunu mesken tutan yüzyıllık bir dilemma, yepyeni bir anlatım biçimi ile günümüz dünyasına taşınarak, ürpertici bir okuma deneyimi sunuyor.


Herkese okuma etkinliğimizden merhabalar ! 
   Bu gün benim ne zamandır merak ettiğim ve turlar başlamadan önce silip süpürdüğüm bir kitaba ev sahipliği yapıyoruz.Öncelikle kitabı cidden beğendiğimi dile getirmek istiyorum.Kitap benim uzun zamandır merak ettiğim bir kitap olduğu içinde olabilir hemencecik silip süpürdüm.Malesef ki herkesin beğenebileceği silip süpürüp okuyabileceği bir kitap değil kendilerini.

İlk önce birazcık size kitabın konusunu bahsedeyim.Eğer ilginizi çekerse ne güzel bana ! Kitap özel güçleri olan beş çocuğu konu alıyor.Ama bu çocuklar doğuştan bu yetenekleri almıyorlar.Durun olmadı bu geri saralım ve en başından anlatayım.Hayatlarından memnun olmayan beş tane çocuk düşünün.Daha doğrusu dört biri kampanyaya  dahil olduğunda sürpriz geliyor ve bu çocuklar hayatlarını değiştirmek için ne yapmaları gerekiyorsa yapabilecek kapasitedeler.Öyle ki şeytanın kendisiyle bir anlaşma imzalayıp tamamiyle bambaşka hayatı yaşayabilecek ve insanları kandırabilecek kadar.

Anlatabildiysem en sevdiğim karaktere geçiyorum.Büyük ihtimalle kitabı okurken sizin de en çok dikkatinizi çeken karakter o olucak: Bice.Kendisi sevimli mi sevimli demeyi istediğim ama doğru düzgün hiç bir konuşmaya girmeyen hep kendi içine saklanan bir kitap kurdu.Ve kampanyaya istemeyerek dahil olan kişi kendisi.Ayrıca 25 dil konuşabiliyor.Düşünebiliyor musunuz  ? 25 DİL ! Ben bir kuş dilini,bir İngilizceyi bir de Türkçeyi doğru düzgün biliyorum.Başka hiç bir konuşmaya girmem onlar dışında.Ha bir de annemin kaş göz hareketlerini anlayabiliyorum.O da bir dil sayılır mı ? Eğer sayılırsa toplam 4 dil eder.Yine de Bice'a yaklaşamamışım bile...


En sevdiğim karakteri anlattıysam en sinir olduğum karakteri de anlatmalıyım dimi ? TABİİ Kİ DE MADAM VILEROY VE DE ONUN BİRİCİK VICTORIA'SI ! Allahım kitap boyunca bu iki karakterden de nefret ettim.Neden mi ? Bir insan bu kadar çıkarcı bu kadar yalancı kibirli yalancı ve salak olabilir mi ? Yaklaşmayın sinirliyim.Bu arada Madam Vileroy kim derseniz kendileri şeytan olan anlaşmayı imzalayan kişi oluyor.Şahsen kim kanmaz ki güzel bir kadına ve vaatlere ? Her erkek kanar ama kadınlar.Kadınlar da kanabiliyormuş demek ki.

Kitabı genel olarak incelersek eksikleri yok demiyorum eksikleri var ama genel olarak baktığımızda kitap okurken beni cidden hiç sıkmadı.Ama diğer arkadaşlarımı -turdakiler olsun diğer okuyanlarla konuştuğumda herkesin beğenmediğini gördüm.Demem o ki bu kitap herkesin okuyabileceği bir kitap değil.Ama bana sorarsanız okuyun deneyin ve şans verin derim.Sonuçta eski sevgiliye bile ikinci bir şansı veriyoruz değil mi ? Eh bu kitapta bir şansı hak ediyor en azından.Ki sonu ! Sonu çok güzeldi.Sırf sonu için okumaya değeceğini düşünmekteyim.


Öhüm yine uzattıkça uzatmışım yazıyı gevezelik başa bela arkadaşlar sürekli konuşmak ve sürekli anlatmak istiyorsunuz.Aaa son sözdeyim dimi ben ? Öncelikle delidolu yayınlarına çok çok teşekkür ediyorum sayelerinde bu serinin ilk kitabını okuyabildim.Umarım diğer kitaplarını da çevirirler.Ardından da merhaba anne ! Ve okuyucular ! Ups yanlış oldu görüşürüz demek istemiştim yani diğer yazıda ! 

PS: Bitch Madam Vileroy.I still hate her.




Yorumlar

  1. Afsgsgags Yaa okurken ne çok güldüm!! Sen sevdiysen ben de severim diyorum ama turdakiler sevmemiş hımmm -.- Ben gene de listeme ekliycem şu sıralar böyle bir kitaba ihtiyacım var sanırim *.*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazmışım kız neye güldün bu kadar :D Yorumlarımda benim bir şey güldürme efekti var galiba o.o ondan olabilir :D ama ben çok sevdim kitabı ya cidden

      Sil
  2. Çok güzel bir yazı olmuş :) Ben de kitabı gerçekten çok beğendim ve serinin 2. kitabını bekliyorum ama sanırım devam kitabı niteliğinde değil de bu karakterlerden bağımsız olacak ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci kitap tamamiyle farklı konuları ele alıyor ama sanırsam madam vileroy daa var :D Bende tam emin değiilim :)

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Trendeki Kız - Paula Hawkins | Kitap Yorumu

Genç Werther'in Acıları - Johann Wolfgang Von Goethe | Kitap Yorumu

Duman ve Kemiğin Kızı - Laini Taylor | Kitap Yorumu