Son Fedakarlık - Richelle Mead | Kitap Yorumu

Kitabın Adı: Son Fedakarlık
Orijinal Dil: Last Sarifice
Serinin Adı : Vampire Academy (#6)
Yazarın Adı: Richelle Mead
Yayınevi: Artemis Yayınları

Rose Hathaway oyunu her zaman kendi kurallarıyla oynamıştı. En yakın arkadaşı ve yaşayan son Dragomir Prensesi Lissa'yla St. Vladimir Akademisi'nden kaçarak kuralları çiğnemişti. Büyüleyici öğretmeni Dimitri'ye aşık olarak kuralları çiğnemişti. Moroi dünyasının lideri, Kraliçe Tatiana'ya karşı gelme cesaretini göstererek, gelecek dampir nesillerini korumak adına hayatını ve saygınlığını riske atmaktan çekinmemişti. Ancak bu kez kanun, pençesini Rose'a geçirdi. Hem de işlemediği bir suç için. Üstelik cezasının infazını önleyebilecek bir tek kişi var ve Rose onu bulmak için hem Dimitri'nin hem de Adrian'ın yardımına muhtaç. Ama zamanı azalıyor. Ölüler dünyası onu tüm gücüyle geri isterken Rose'un şansı gitgide zayıflıyor. Esas önemli soru şu; tüm hayatınızı başkalarını kurtarmaya adamışsanız sizin hayatınızı kim kurtarabilir? Rose, Dimitri, Adrian ve Lissa'yı yalnız bırakmayın.

MERHABALAR!

Üst üste iki Vampir Akademisi yorumu yazıyorum fakat bunları çok ama ÇOOK önceden yazmam gerekirdi. Sadece benim üşengeçliğimden dolayı yazılar böyle birikti, birikti durdu. Ama artık serinin son kitabı Son Fedakarlıkla Vampir Akademisi yorumlarımın sonuna geliyoruz...Kaç yıllık serüvenim bitti resmen...Üzülüyorum dostlarım, okuyucularım....

Eğer Vampir Akademisi kadar sevebileceğimi düşündüğünüz bir seri varsa yorumunuzu bekliyorum! 

Serinin önceki kitaplarını okumuşsanız ve öyle altıncı kitaba geçmişseniz hepinizi tebrik ediyorum. Ama eğer direkt altıncı kitapla ilgili spoiler almaya gelmişseniz dostum çok yanlış yerdesiniz. Çünkü pek fazla spoilerlı yorum yazmıyorum. 

Beşinci kitabın sonu Rose'un Vampir daha doğrusu Moroi dünyasının prensesini öldürdüğü ortaya çıkınca (????!!!!) kaçmak zorunda kalmıştı. Hatta kaçtığı kişiler Dimitri ve Sidney adında bir Simyacı idi. Bu kitapta Rose'un tek ve gerçek aşkına gerçek anlamda kavuşmasını, Adrian'a kaşarlık (ups!) yapmasını ve ardından da Moroi dünyasını kurtarıp bir sürüüü bir sürü sırrı ortaya çıkarmasını okuyoruz. 

Ben Vampir Akademisi'nin yan serisini daha okumaya başlamadım. Ama şu ana kadar okuduğum 6 Richelle Mead kitabından da anladığım şey yazar aklında kurguladıklarının hepsini son ana bırakmaya BA-YI-LI-YOR! Ki bence bu da sinir, asap bozucu bir durum çünkü ilk beş kitapta bir şeyler okumamıza, olaylar olmasına rağmen tüm ilgi çekici denilebilecek olayların hepsi sonuncu kitapta toplanmıştı. Hatta öyle bir toplamıştı ki nefesinizi bile zor bırakıyordunuz. 

Seriyi ne kadar sevsem de son kitaptaki olayların sıkıştırılmasına sinir oldum. Başka bir sinir olduğum konu ise Rose'du. Her şeyi yapabildiğine, inatçı olduğuna şahit olmuştuk. Fakat ben Adrian'a böyle bir şey yapabileceğini düşünmüyordum. Resmen çocuğu ortada çat diye yüzüstü bıraktı. Kim sevdiği bir insana böyle bir şey yapabilir ki? Ki durumlar da çok karışıktı. Ay spoiler vermeyeceğim diye yine nefessiz kaldım, yine akışkan bir hale geldim. Vallahi arkadaşlar okuyun da şu kitabı, seriyi adam akıllı dedikodu yapalım. Ben de rahatlayayım, siz de. 

Seriyle ilgili son bir yazı daha yazacağım sonra artık Vampir Akademisi ile ilgili konuşmalarımız biticek! 

BİR SONRAKİ YAZIDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!

  Sevgiler,
Ecrin
Beni buralarda da bulabilirsiniz;
Youtube Kanalım (YENİ VİDEO VAR!)

Yorumlar

  1. Vampir konulu roman ve filmler hiçbir zaman ilgimi çekmedi nedense:)

    YanıtlaSil
  2. Fantastik kitaplar pek ilgimi çekmese de okuduklarım olmuştu. paylaşıma teşekkürler...

    YanıtlaSil
  3. Blogunuz sade ve şık,yararlı bilgiler barındırıyor.Takip ettim sizi de beklerim. https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. İyi çalışmalar, Yaratıcı Düşünce'' ana fikrini anlatan kısa hikayemi okumak ve değerli yorumlarla katkıda bulunmak üzere sizi blogumda görmek isterim. Teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Genç Werther'in Acıları - Johann Wolfgang Von Goethe | Kitap Yorumu

Duman ve Kemiğin Kızı - Laini Taylor | Kitap Yorumu

Trendeki Kız - Paula Hawkins | Kitap Yorumu