Vejetaryen - Han Kang | Kitap Yorumu

Kitabın Adı: Vejetaryen
Orjinal Adı: The Vegetarian
Yazarın Adı: Han Kang
Yayınevi: Altın Kitaplar

Rüyalar başlamadan önce Yonğhe ve kocasının hayatları gayet sıradandı. Evliliğin tekdüzeliğinde normal bir yaşam sürerlerken, Yonğhe rüyalar görmeye başladı ve vejetaryen olmaya karar verdi. Evdeki tüm etleri bir torbaya doldurdu. Kalamarları. Yumurtaları. O hafta kocası, iş yerine ilk kez ütüsüz bir gömlekle gitti. Bu, korkunç değişimin başlangıcıydı.

Han Kang bizleri cinselliği, şiddeti, ilişkilerimizi ve saplantılarımızı sorgulayacağımız rahatsız edici bir yolculuğa çıkarıyor.


   Uzun zamandır kitap yorumu paylaşmıyorum fark etmişmiydiniz? Nedense bir kaç aydır bloga yorum girebilecek enerji düzeyinde hissetmiyordum kendimi.Gerçi "sosyal medya gençliğinde" böyle durumlar gerçekleşebiliyor gördüğüm kadarıyla.Bir gün kendinizi çok enerjik,mutlu hissederken bir gün bitkin,depresyonda ve enerjisiz hissedebiliyorsunuz.Ben de bir kaç aydır kendimi ikinci durumda hissediyordum; bitkin,enerjisiz ve birazcık depresyonda.Çok şükür bir gün gündür iyiyim ve yavaş yavaş kendime gelebiliyorum.O yüzden dedim ki kendime; "Ecrin fırsat bu fırsat bloga bir şeyler yaz,paylaş,içini dök.".Eh karşınızdayım hem de yukarıda anlattığım ruh halime cuk diye oturan gün geçtikçe aklımda mükemmelleşen bir kitabın yorumuyla!


Aslında ne zaman Vejetaryen kitabının yorumunu görsem kötü yorumlar okuyordum,hatta kitabı yerle bir eden yorumlar okuyordum.Doğrusunu söylemek gerekirse ben de kitabı okurken,hatta kitabı okuduktan sonra bile kitap hakkında kötü düşünceler besledim.Ardından kitabın,Han Kang'ın bize nakşetmek istediği düşünceleri düşünmeye başladım.Ve kitap bu düşüncelerimle anlam kazanmaya başladı.Size biraz kitabın konusundan bahsedicem.Ardından da tekrar yorumlarımı anlatmaya devam edicem.İzninizle;


  Yong He gördüğü bir rüyayla etçilken vejetaryen olmaya karar veriyor.Etçil derken gerçekten her öğünde et yemekten ve her yediği her yemeğinin içinde et olmasını kastediyorum.Konuyu saptırmıyayım,Yong He gördüğü rüyadan sonra sadece yeme düzenini değil bundan başka şeyleri de değiştiriyor istemsizce.Rüya Yong He'yi derinden etkiliyor ve aslında bu rüya kitabın tamamını kapsıyor.

  Kitap üç kısımdan oluşuyor; Vejetaryen,Moğol Lekesi ve Alev Ağacı.
  Araya bir bilgi de sıkıştırayım Han Kang bu üç bölümü aslında ayrı ayrı farklı hikayeler şeklinde yazmış.Fakat sonradan bu üç hikayeyi birleştirip çokta başarılı bir kitap meydana getirmiş.
  Üç hikayedeki ana karakterde Yong He ve ailesi.Hatta Yong He'nin gördüğü rüya demek daha doğru olucak.

"Rüyadayken her şey gerçekmiş gibi gelir ya insana,ancak uyandıktan sonra rüya olduğunu anlarsın.Demek istediğim elbet bir gün biz de bu rüyadan uyanırsak,o zaman..."

  Ben burada gelip size kitabı anlatmaya çalışıyorum.Fakat bu kitapla ilgili olarak anlatabildiklerim bana sorarsanız ne kadar anlatsam bile "sınırlı" kalıcak.Çünkü kitabın aslında derin anlamlar taşıdığını düşünüyorum.
  İnsanlık kavramını eleştirdiğini,belki yeni nesilleri kınadığını bile düşünebilirsiniz bence kitabı okuduğunuzda.


  Umarım cümlelerim kitabın sadece yüzde birini anlamanıza yetmiştir.Eğer kitabı okursanız bana yorum bırakmayı unutmayın!

BİR SONRAKİ YAZIDA GÖRÜŞMEK ÜZERE!

  Sevgiler,
Ecrin
Beni buralarda da bulabilirsiniz;

Yorumlar

  1. Bu kitabı ben de çok merak ediyorum :). Kötü yorumlar dediğin gibi ben de okudum ama iyilerini de okudum, bir ara okuyup sırf bu merakımı bile gidermek istiyorum :).

    YanıtlaSil
  2. Yorumunuzdan etkilendim, listeme dahil edeceğim. yaşam sorgulaması ilgimi çeker her zaman. Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Keşf-i Blogger Etkinliği

Dizi Yorumları : Cunning Single Lady

Dizi Yorumları : Man From The Stars (You Came From Stars)