[3.GKK OKUMA ETKİNLİĞİ 2.GÜN] Kim Olduğunu Biliyorum - David Kessler | Kitap Yorumu


Kitabın Adı : Kim Olduğunu Biliyorum
Orjinal Adı : I Know Who You Are 
Yazarın Adı : David Kessler 
Yayınevi : Altınbilek Yayınları 
Tür : Polisiye,Gerilim
Ölüm cezası istemiyle yargılanan Chuck Burrow'un annesi, California valisine, oğlunun idam cezasının kaldırılması için son bir şans verilmesi konusunda ısrar eder. Avukat Alex Sedaka, vali kendisine Bayan Burrow'un tavsiyesini dinleyeceğini bildirdiğinde çok şaşırır.

Bu sayede müvekkilini idamdan kurtarmak için eline mucizevi bir fırsat geçmiştir. Önünde sadece on beş saati vardır ve bu indirim hakkı için Burrow'un cesedi nereye gömdüğünü itiraf etmesi ve cesedin bulunması yeterlidir. Öte yandan Burrow masum olduğunda ısrar etmekte ve hatta kendisini ihbar edenin de sözde katili olduğu kızın ta kendisi olduğunu söylemektedir.

Sedaka, kendisini hem gerçeği açığa çıkarmak için iz peşinde, hem hukukun sınırlarını zorlamak için adalet mercilerinin arasında, hem de büyük bir kumpasın içinde bulur.

Mahkeme salonlarını, adalet sisteminin sorunlarını ve yanlışlarını anlatırken kurduğu akıl almaz öykülerle polisiye edebiyatta devleşen David Kessler ile tanışmaya hazır mısınız ?

John Grisham, Scott Turow, Harlen Coben gibi ustaların izinden giden yazar, her satırında devleşiyor…

Alex Sedaka, yeni kahramanınız olacak


Merhaba tatilde olan güzel okuyucular ya da tüm gün işten yorgun argın dönmüş işçiler.
Gezgin Kitap Kardeşliğiniin üçüncü okuma etkinliğinden sesleniyorum size ve burada işler harika ! Harika derken müükemmel bir polisiye/gerilim kitabı okuduk turca ve tadının damağımızda kaldığını söylememe gerek var mı ? Var sanırım.

Öncelikle kitabın konusundan bahsedeceğim azıcık size.Çıtlatacağım daha doğrusu.Dorothy Olsen'ın vahşi bir cinayete kurban gittiği düşünülmekte bunun yüzünden Clayton Burrow cinayete kurban giden maktulü öldürmekle suçlanıyor.Ve cezası müebbet hapis değil onun cezası İDAM ! Peki Dorothy Olsen'ı Clayton Burrow öldürmediyse ? Ya suçlu o değilse ve idam edilecekse ? 
İşte burada olaylar karışıyor ve ortaya Alex Sedaka ve ekibi çıkıyor.Kim mi onlar ? Clayton Burrow'u idamdan kurtarmaya çalışacak avukat grubu.Grubu diyorum ama içinde bir bilgisayar dahisi,bir sekreter ve bir stajyer bulunmakta.

Yorumuma geçmeden önce bir kaç önemli bilgi vermek istiyorum.Kitap tam bir geri sayımdan oluşuyordu.İlk önce Clayton Burrow'un idamına kadar olan zamana gidiyoruz.İkinci önemli olan nokta ise yazar ustaca hazırlamış olduğu kurguyu her saat başı ya da on dakika da bir bölüm bölüm ayırmış ve bununla da kalmayıp her karakterin gözünden de yazmış bu bölümleri.

Şimdi durun ve benim okuduğum ilk polisiye kitap olduğunu düşünün bu kitabın.Çünkü öyle.Beklentim çoook düşüktü hatta vasat bir kitap bile çıkabilir karşıma diyordum.Ama yanıldım.İyi ki yanıldım.Farklı türlerde yanılmayı seviyorum çünkü yeni yeni türler keşfetmiş oluyorum yanılmayınca eh bir daha insan o türü okumayı istemiyor ve kişide önyargı oluşuyor.

Ne diyordum ? Kitap müthişti ! Elinize aldığınız anda ne olduğunu şaşırıyorsunuz başlangıçtan itibaren sürüklüyor içine alıyor sizi ve kitabın dünyasına dalmış oluyorsunuz.Ayrıca yazarın dili o kadar hoştu ve yalındı ki hiç bir kopukluk anlamadım varsa bile anlamıyorsunuz yani olaydan olaya ustaca geçişler yapıyor yazarımız.
Bir de Alex Sedaka var ! Kitabı okurken aklıma sürekli gözlüklü deri ceketle Jhonny Deep belirdi gözümde.Vay be dedim her sahnede kesinlikle kitaptaki favori karakterim Alex'ti.Sonra da Clayton -Hilal'e öpücükleer- ardından da David ve Juanita.Juanita Alex'in sekreteri.Acaba CSI ya da FBI dizisinde olmak gibi mi Alex Sedaka'yla çalışmak bilemiyorum ? 

Tamam tamam konu dışına çıkmaya başladım.Diyorum ki kitap o kadar müthiş ki "ohaaaa ! hadi canım ! YOK ARTIIK!" naraları bile yanında sıfır kalıyor.Şahsen kendimi Alex gibi hissettim olayı çözmeye çalışırken ve kitabın sonunda kabom ! Sırları açığa çıkarıyor ve de öğreniyorsunuz.Spoiler vermeyeceğim haayır hayıır.
Okuyun ve öğrenin canlarım.
Son söz olarakta altın bilek yayınlarına çok teşekkür ederim sayenizde bu güzel kitabı okuma şansı bulduk/m.
Bir daha ki yorumda görüşmek üzere balkabaklarım ! 
XOXO

Yorumlar

  1. Ecrin ne dedin ne dedinnn??? İlk polisiyee mii?? Damn it!!! Nidenn nidenn bana söyleyeydin amaa sen daha Tess Gerritsen okumamişsan please .... Neyse bi an atarlandim sözün özü aslinda kitabın konusu süper bende okuycamm FAKAT Tess okumadan gözüme görünme -.-

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. .....
      Yorum yapmıyorum bu yorumun üstüne :D Napayım ama...Sorun bende değil :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Trendeki Kız - Paula Hawkins | Kitap Yorumu

Genç Werther'in Acıları - Johann Wolfgang Von Goethe | Kitap Yorumu

Duman ve Kemiğin Kızı - Laini Taylor | Kitap Yorumu