[9.GKK BLOG TURLARI 2.GÜN ] Hayaletin Gölgesi - Mike Carey | Kitap Yorumu + Felix Castor Kimdir ?



Kitabın Adı : Hayaletin Gölgesi
Orjinal Adı :  The Devil You Know
Serinin Adı : Felix Castor (#1)
Yazarın Adı : Mike Carey
Yayınevi : Elf Yayınları
Felix Castor serbest çalışan bir şeytan çıkarıcı, 
Londra da onun çalışma alanı. 
İyi bir hayalet katili,
müşteriye dilediği fiyatı çekebilir
ve hayatın tadını çıkarabilir.
Ama şöyle bir risk var...
Er ya da geç, kendisi için çok
güçlü bir ruha meydan okuyacak.
Castor, bu kötü şöhretli kariyerden kurtulmak isterken,
Londra'nın karanlık kalbindeki bir müzede,
basit bir hayalet avcılığı görevini kabul eder.
Ama son derece basit bir şeytan çıkarma görevi,
hızla Castor'u İlk Kim Öldürecek Şovu'na
dönüşmeye başlar.
İblisler ve hayaletler büyük ödülün peşinde.
Bu sorun değil.
Castor ölülerle başa çıkmayı bilir.
Onun tepesini attıranlar, hayatta olanlar...
Herkese 9. turumuzdan merhabalar ! 
Uzun süredir turca beklediğimiz bir kitaptı Hayaletin Gölgesi.İlk ismi çıkmadan seri adını bile biliyorduk.Hatta orjinal ismiyle söylemeye o kadar çok alışmışım ki kitabı bir an The Devil You Know diiye giriş yapacaktım.Sonunda bu kitabın turunu yapabilmeek çok gurur verici ve tatmin edici.Öhüm öhüm bu gün yorum sırası bende ve hazır kitapla ilgili düşüncelerim hala aklımdayken size aktarmak isterim.Ne dersiniz başlayalım mı ? 

Öncelikle kitabımızın baş kahramanı Felix Castor.Bu yazının sonunda okuyacağınız "Felix Castor Kimdir?" yazısı onu daha iyi tanımanızı ve kitabı daha iyi idrak etmenizi sağlamlaştıracak o yüzden kitapla ilgili pek derine inmeyeceğim ve yüzeysel olarak konusunu çıtlatacağım.

Felix Castor bir şeytan çıkarıcı.Şeytan derken bunun içine iblisler ve hayaletler de giriyor.Ama ilgi alanı ve yoğunlaştığı dal ; hayaletler.Felix kitabın başında karşımıza bir doğum günü partisine giden gösteri yapacak illüzyonist -doğru mu yazdım ki?- olarak çıkıyor.Hemde fıstık yeşili bir kostümle ! Şahsen fıstık yeşili yazısını okuyunca kitabın başından Felix'e karşı tüm ciddiyetimi kaybettim ben.Tabii sayfalar ilerledikçe hem saygımı hem de kahkahalarımı kazandı kendisi.Ne diyordum evet Felix bir kaç yıldır şeytan çıkarıcısı ya da hayalet avcısı olan mesleğini bırakmış.Eee dolayısıyla para gelmeyince başka bir şey yapmak gerekiyor değil mi ? Ama gittiği doğum günü partisinden kovulunca ve yaptığı gösteri için para alamayınca ardından da işler hiç istediği gibi gitmeyince ilk önce reddettiği hayalet avı teklifini sonradan kabul ediyor.Para için insanoğlu neler yapmıyor ki Felix ? Azıcık hayalet öldürsen ne çıkar ? Şeytan çıkar.İn çıkar cin çıkar.Tövbe tövbe tamam susuyorum gaza geldim napayım.

Kitap boyunca kahkaha attığınız yerler o kadar çok ki.Bizim de çok beğendiğimiz bir replik var içimzden biri uydurmuş olabilir ama bizim için -benim için çok özel bir replik ! Buradan ona sevgilerimi saygılarımı öpücüklerimi yolluyorum :* :3 Belki twitterdan beni takip edenler görmüştür o repliği ;

-Sevgilinin neresine vuruldun ? Felix Castor : Poposuna.
Ah ah kim ne derse desin Felix benim ideal Şeytan çıkarıcım.Öhüm devam ediyorum sözümü kesmeyin lütfen.Kitap boyunca betimlemelerden sıkıldığımı söyleyebilirim tek sıkıcı taraf betimlemelerdi.Bazen bir paragraf olan bazense bir sayfa olan betimlemeler vardı.Onun dışında betimlemeleri kurtaran yazarın komikliğiydi.Ayrıca Felix'in her şeyi bilmesi de sayılabilir.Ara ara hayalet konusunda kendisinii "Anna Kan Giyinmiş" kız gibi hissetsem de bu kitapta aşk bulamazsınız.Daha çok hayaletler,zombiler,iblisler ve şeytanlar üzerinde yoğunlaşılmış.Çok konuştum yine değil mi ? O halde geleliim Felix Castor Kimdir yazımıza ; 

FELIX CASTOR KİMDİR ? 

Felix Castor üniversite ikinci sınıfta okulu bırakmış ve de bir süre kendini dünyayı gezmeye adamış bir hayalet çıkarıcı.Kendisini kitap başlarında 30 yaşlarında buluyoruz.Ama zaman zaman bu süre 19 ya da 20li yaşlara dönebiliyor.
Felix Castor Londra'da yaşamakla beraber Londra'nın her kısmını her ara sokağını avucunun içi gibi biliyor.
Asıl mesleği Hayalet Çıkarıcı olmasıyla beraber arada para kazanmak için İllüzyonist olarak doğum günü partilerine gidip çocuklara gösteri yapıyor.
Felix'in üniversite de tanıştığı iki yakın arkadaşı var; Pen ve Rafi.Rafi kafayı yemiş durumda.Felix sayesinde.Bir başka değişle içine hayalet girmiş.Pen ise kendi evinin bodrum katında öylece takılıyor.Takılıyor derken Wiccan modunda.Büyüler yaparak vb. şekillerde.
Ah ayrıca Felix her zaman siyah bir pardüse mi demeliyim yoksa kaban mı demeliyim bilemedim- giyiyor.Ceplerinde hiç ayırmadığı hatta kendisiyle bütün hissettiği bir flüt'ü var.Şeytan çıkarmada bu flütü kullanıyor.

Ne dersiniz sizce artık Felix Castor'la tanışmış mısınızdır ? Hazırsanız ŞEYTAN ÇIKARMAYA BAŞLAYABİLİRİZ ! 




Yorumlar

  1. benim için bir kış kitabı olabilir ancak :)
    greatest love izliyormuşsun ay ne sevmiştim ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle kışın okuyunca daha çok sevebileceğin bir kitap yaz sıcaklarına ancak romantik kitaplar gidiyor :)
      ehehe evet ama bazı nedenlerden dolayı yarım bırakmak zorunda kaldım diziyi :(

      Sil
  2. Ecrinnnn dileyy paraa yokk paraa niden böyle kitaplar okuyup sonra üzerine beni al diyen yorumlar yaziyorsunn seni hain -.- Sepete ekledim ne zaman alcamm amaa I don't know :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Niahahaa nihai görevimiz beni al diyen kitapların yorumlarını yapmak amaç Fatmaya kitap aldırmak :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Trendeki Kız - Paula Hawkins | Kitap Yorumu

Genç Werther'in Acıları - Johann Wolfgang Von Goethe | Kitap Yorumu

Duman ve Kemiğin Kızı - Laini Taylor | Kitap Yorumu