[4.GKK ILE BLOG TURU 3.GÜN] UZUN DÜNYA | Kitap Yorumu + Kapak Tanıtımı



 Kitabın Adı : Uzun Dünya
 Seri Adı : Uzun Dünya (#1)
 Kitabın Yazarları : Terry Pratchett & Stephen Baxter
 Yayınevi : İthaki
  Tür : Distopya,Macera,Bilimkurgu
Goodreads okurlarına göre 2012nin En İyi Bilimkurgu ROMANI!

Bilimkurgunun iki ustası Terry Pratchett ve Stephen Baxter yeni bir roman için bir araya gelip bize şu soruyu sordu: 
Dünyadaki kaynaklar kısıtlı olmasaydı, insanlık nasıl gelişirdi?
Paralel dünyalar arasında yolculuk yapılmasını sağlayan adımlayıcının icadıyla, asırlardır yalnız olduğu düşünülen Dünya ve insanlık için 
yeni bir dönem başlamıştır. Ne kadar çok kullanılırsa o kadar çok yeni dünyanın keşfedilmesini sağlayan bu aygıt, insanlığa 
sonsuz ihtimaller sunar. Doğuştan Adımlayıcı olanlarınsa buna ihtiyacı yoktur.
Evrimin farklı bir yol izlemesi, dinozorların hayatta olması, homo sapienslerin var olmaması gibi küçük ayrıntılar göz ardı edildiğinde, yan yana sıralanan her Dünya birbiriyle aynıdır.
New York Times çoksatarı Uzun Dünya, gerçek anlamıyla başka dünyaları mümkün kılıyor.Sizi bekleyen dünyalar var; yeter ki küçük bir adım atın     


Merhaba eeey Uzun Dünya insanlarııı ! 
Nasılsınız ? Sıradaki mükemmeler mükeli -çokgaripoldubiliyorumbiliyorum- turumuyla karşınızda hazır ve nazırız.
Öncelikle ithaki yayınlarına katkılarından dolayı teşekkür ederim.Tur kitabımızın "Uzun Dünya" olduğunu öğrenince nasıl heyecanlandığımı siz düşünün.Kitabın kapağını ilk gördüğümde facebookta ağzım açık kalmış goodreadse girip yorumları okumaya başlamıştım*fangirling alert*.Sonra da elime ulaşınca kitap hiç zaman kaybetmeden okumaya başladım.Bir kere olaylar çok ilginç ilk önce konuyu size azıcık bir çıtlatayım.
   Joshua bir adımlayıcı'dır.Dünyalar arası yolculuk yapar ve 'adımlayıcı'ya ihtiyacı olmayan bir adımlayıcıdır.Yolculuk yaptıktan sonra diğer Adımlayıcılardan farklı tepkiler göstermektedir.Ya da göstermemekte mi demeliyim ? Adımlayıcılar küçük bir kutu olan ve patatesle çalışan adımlayıcıyla haraket ederler ve dünyalar arası geçiş yaptıklarında mide bulantısı,kusma,baş dönmesi gösterirken Joshua bunların hiç birini göstermemektedir.Ve bir gün bu Lobsang adında birinin ya da bir "şey"in dikkatini çekecektir.Beraber var olduklarını bile bilmedikleri dünyalara yelken açacaklar *hahaha* ve götoşlarla tanışacaklardır.(yazar burada kitaba laf sokuyor)

Öncelikle umarım tanıtımı anlamışsınızdır.Anladıysanız kitap yorumuma geçicem çünkü aklımda binlerce soru dolanmakta.Lobsang'ı kitap boyunca anlayamadım.Makine olmasını özellikle.Bir makine o kadar insanı nasıl düşünebilir ? Delireceğim.Ve Joshua kendisini Sherlock'un daha az insan seven haline benzettim.Sherlock aramızda kalsın seni daha çok seviyorum.Öhüm bir başka konu da kitap PARALEL EVREN'leri işliyor.Bundan daha az fizikimsi ya da daha az distopik bir roman okusaydım sanırım sevmezdim.Her şey o kadar dozunda ayarlanmış ki okurken "Ohaa demir mii" diye düşünüyorsunuz.Kitap oldukça bilgi yüklü bir an Adam Fawer'ı özlediğimi fark ettim ki Adam Fawer'ı seviyorsanız kesinlikle bu seriyi de seversiniz.

Seri demişken serimiz iki kitaptan oluşuyor ŞİMDİLİK.Kulağımıza gelen bazı duyumlardan serinin üçüncü kitabının çıkmasına az kaldığını öğrendik.Siz de sevindiniz değil mi ? Biliyordum.

Vee serinin yurt dışı kapaklarına gelirsek ; 



Açıkcası ithaki yayınlarının kapağını daha çok beğendiğimi belirtmeliyim.
Ve turun üçüncü gününde Vera'nın rüya kitaplığına bağlanmış bulundunuz.Yarın turun dördüncü gününde Gezginlerle buluşmak üzere çaaav ! 

Yorumlar

  1. "Götoşlar" çok gülmüştüm :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ihiihi dimi bende baya güldüm :D ilk anlamadım sonradan jeton düştü :D

      Sil
  2. Yazarlardan biri fantastik komedi yazarı olunca :)

    YanıtlaSil
  3. The Long War kitabı Türkçeye çevrildi mi acaba

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Trendeki Kız - Paula Hawkins | Kitap Yorumu

Genç Werther'in Acıları - Johann Wolfgang Von Goethe | Kitap Yorumu

Duman ve Kemiğin Kızı - Laini Taylor | Kitap Yorumu