Labirent:Ölümcül Kaçış - James Dashner | Kitap Yorumu

Kitabın Adı : Labirent : Ölümcül Kaçış
Orjinal Adı : The Maze Runner
Serinin Adı : Runner
Yazarın Adı : James Dashner
Yayınevi : Pegasus
Tür : Distopya,Macera

Thomas bir asansörde uyandığında hatırlayabildiği tek şey ismidir. Ailesini, evini veya oraya nasıl geldiğini anımsamamaktadır. Zihni bomboştur. Asansörün kapıları açıldığında Thomas kendini Kayran isimli, devasa taş duvarlarla çevrili geniş bir alanda ve burada yaşayan çocukların arasında bulur. Tıpkı Thomas gibi Kayranlılar da oraya neden ve nasıl geldiklerini bilmemektedir. Tek bildikleri çevrelerini saran labirente çıkan taş kapıların her sabah açılıp her akşam kapandığı ve her otuz günde bir aralarına yeni bir çocuk katıldığıdır. Kimse Kayranda kalmak istemese de kurtulmak imkânsız görünmektedir. Yine de Thomasın içinde bir his, çıkış yolu bulabileceğini söylemektedir. Ama bunun için zihninin derinlerinde yatan sırları açığa çıkararak labirentin gizemini çözmesi gerekecektir.


"Açlık Oyunları gibi distopik hikâyeleri sevenler Thomasla birlikte Kayranda maceraya sürüklenecekler."
-School Library Journal-


Merhabalar !
Bir buçuk hafta önce yazmam gereken yazıyı şimdi yazıyorum.Harikayım değil mi ? Aslında bu kitabı tur kitabımızdan önce okumuş fakat araya tur girince dikkatimi tura verdiğim için yorumlayamamıştım.Üşendiğimi de itiraf ediyorum.

The Maze Runner bizim Türkçe adıyla Labirent:Ölümcül Kaçış çok merakla beklediğim hatta çıkacağı haberini aldığımda zıpladığım bir kitaptı.Çok merak ediyordum.Bunun için de beklentim oldukça fazlaydı.Bir şeyi ne kadar çok beklerseniz sanırsam o kadar fazla beklenti içine giriyorsunuz.Peki bu kadar söylendim şimdi kitabın konusuna geçeyim ne dersiniz sonrasına siz karar verin ? 


Thomas gözlerini açtığında bir asansördedir.Çok korkunç evet.Kapkaranlık bir asansör.Asansör açılınca ve de dışarı çıkınca Thomas kendini bir  Labirentte  bulacaktır.Kayranlılarla beraber Labirent'i çözmeye çalışan Thomas'a bir süre sonra bu labirent tanıdık gelmeye başlayacaktır.Ve Kayranlılardan bir kaçı onu tanıdığını hatırladığını söylemektedirler.Peki gerçek nedir ?

Konu aslında çok güzel.Distopik olması bambaşka bir dünyada geçmesi dikkat çekici.Ama sorun yazarda bu kadar güzel bir konuyu kitabında işleyememiş.Hayır "püüü" demiyorum kitaba.Aslında beğenmediğim yerler kadar da beğendiğim kısımlar vardı.Beğenmediğim kısımlar ağır basınca kitap benim için okuması zor bir hale geldi.Ne zaman bitecek diye sayfalarını hesaplamaya başladım.

Bir de karakterleri gözümde canlandıramama konusu var.Ne yazık ki ben önceden filmle ilgili ayrıntılara baktığım için Thomas'ı hep Dylan olarak düşündüm ve Teresa'yı de Kaya S.-kusura bakmayın soyaadına bakmak zor geldi-  ama siz siz olun benim düştüğüm hataya düşüp filmle ilgili bilgilere bakmayın.

Benden bu kadar karar size kalmış.Merakınıza yenilip kitabı alıp okuyucak mısınız ? Yoksa kitaba bakmıyıcak mısınız ? 




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Trendeki Kız - Paula Hawkins | Kitap Yorumu

Genç Werther'in Acıları - Johann Wolfgang Von Goethe | Kitap Yorumu

Duman ve Kemiğin Kızı - Laini Taylor | Kitap Yorumu